Vilkår og Betingelser
Her på siden finder du betingelser og vilkår, du som kunde hos Sølvfiden skal acceptere før et køb.
Desuden finder du informationer om din fortrydelsesret og hvor du eventuelt kan returnere dine køb til.
Sikkert, hurtigt & nemt
Det er sikkert, hurtigt og nemt at handle hos Sølvfiden / www.Soelvfiden.dk. Når du har fundet de smykker du vil købe, klikker du på ‘Føj til indkøbskurven’ og dit smykke lægges i kurven. På samme måde tilføjer du flere varer. Når du har alt hvad du skal bruge, klikker du på ‘Til kassen’ under indkøbskurven. Her får du en oversigt over dine køb, vælger ønsket betalingsmetode, indtaster de relevante informationer og indtaster dine kundeoplysninger (navn, adresse, e-mail m.v.).
Ønsker du at pakken sendes til en anden adresse end din egen, skal du fjerne afkrydsning af boksen ‘Samme som faktureringsadresse’ og skrive modtagerens adresse herunder. Når du har gjort det, trykker du på ‘Betal’.
Du har nu hurtigt og let bestilt hos Sølvfiden og du vil modtage en ordrebekræftelse via e-mail.
Reklamation
Efter købelovens §83 gives der en reklamationsret i 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet (smykket), som er opstået op til 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning at disse mangler ikke er opstået som følge af fejlagtigt brug af produktet (smykket) eller anden skadesforvoldende adfærd, der har medført manglen. Ligeledes skal du i henhold til købeloven reklamere i rimelig tid efter du har konstateret manglen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen altid for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen. Du har som kunde en ret til at få varen (smykket) repareret/udbedret. Dette forudsætter dog, at reklamationen er berettiget.
Eventuelle fejl eller mangler ved levering fra Sølvfiden / www.Soelvfiden.dk, skal således påberåbes i rimelig tid efter at du har opdaget fejlen og det er din pligt at angive og på forlangende vise, hvordan fejlen eller manglen ytrer sig.
Returnering & Fortrydelsesret
www.Soelvfiden.dk, yder 14 dages fortrydelsesret, gældende fra den dag du modtager dine varer. Dette er gældende såfremt smykket ikke er ændret på dit forlangende, dvs. ændringer i størrelse, isat extra sten, ændring af overflader eller på anden vis tilpasset dine ønsker. Fortrydelsesretten gælder ikke for speciallavede opgaver bestilt direkte hos Sølvfiden, da der er tale om håndlavede og unikke smykker.
Fortryder du et køb, har du pligt til at returnere varen i samme stand og mængde, som den er modtaget. Du skal selv afholde de omkostninger, der er forbundet med at returnere smykket forsvarligt til Sølvfiden. Sammen med de smykker du ønsker at returnere, skal du vedlægge ordresedlen/fakturaen og sende brevet/pakken til: Sølvfiden, As Strandby 50, 7130 Juelsminde. DK.
Forsendelse
Leveringstidspunkt og transport: Levering af varer fra Sølvfiden anses for sket, når forbrugeren har fået varen leveret. Forsendelsen af varer sker indenfor 2-3 hverdage ved køb af produkter/smykker der er færdiglavede i kategorierne: ‘Ringe’, ‘Vedhæng’, ‘Øreringe’, ‘Armringe & Armbånd’.
Forsendelse af smykker som laves på bestilling, såsom smykker i din størrelse og foretrukne materiale, sker indenfor ca.14 hverdage. Alle bestillinger/leveringer over DKK 1.000,00 til levering i Danmark betaler Sølvfiden for dig. Der påregnes et håndteringsgebyr på DKK 40,00 på alle bestillinger.
Sølvfiden tilbyder desværre ikke fri fragt ved leveringer udenfor Danmark, herunder England, Færøerne og Grønland. Ved fragt til udlandet er gebyret ligeledes større alt efter hvilket land det drejer sig om.
Sølvfiden benytter sig af Postnord eller DAO til at levere dine bestillinger. Alle ‘Unika smykkerne’ i vores online shop har vi liggende hos Sølvfiden. Det betyder at vi sender din bestilling 1-3 hverdage efter at vi har modtaget den pågældende ordre, med mindre du ønsker at få ændret ringstørrelse, isætning af extra sten eller ændring af overfladen på et givent smykke, vil der være længere leveringstid på 7-14 hverdage. Dette forudsætter dog, at Postnord eller DAO leverer til tiden. Såfremt der opstår forsinkelser hos Postnord eller DAO, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Postnord kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer.
Sølvfiden kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Postnord eller DAO. Levering til Bornholm og visse småøer er ikke omfattet af Postnords eller DAOs målsætning om dag-til-dag levering, idet forsendelser til disse områder i nogle tilfælde kan vare 2 dage.
Forbehold
Sølvfiden forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler, betingelser & priser på smykkerne såfremt der sker ændringer I materiale-priserne, der gælder for denne hjemmeside. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.
Copyright ©
Alle billeder og tekst på denne hjemmeside og online shop tilhører Sølvfiden / www.Soelvfiden.dk.
Misbrug
Misbrug af kan medføre politianmeldelse.
Betalingsbetingelser
Sølvfiden modtager følgende kreditkort: Dankort, Visa/Dankort og er gebyrfrit for dig som kunde at betale med.
Ønsker du at betale med bankoverførsel eller MobilePay, kan du tage direkte kontakt til Sølvfiden via email: mail@soelvfiden.dk eller på telefon: +45 40101586.
Kundeservice
Vi besvarer alle henvendelser indenfor 24 timer inden for hverdage. E-mail: mail@soelvfiden.dk